Feeds:
Entrades
Comentaris

Primer DIA SAK!!

Divendres 17 de novembre hem fet el primer dia sak. Un grup ha organitzat unes carreres variades i l’altre grup ha fet carreres xanques.

El principi ha faltat cordinació i organització però al final tot a anat sobre xanques ai perdó sobre rodes.

Anuncis

Aquests dies que estem treballant la resistència, és probable que alguns de vosaltres patiu flat (flato en castellà). A la següent explicació, extreta del boc de Santi Querol, http://educacionfisica30.blogspot.com/, podreu entendre millor el que és.

Què és?

El flat és un dolor punxant que apareix quan fem activitat física i localitzat sota de la caixa toràcica i, normalment, al costat dret. És un dolor que apareix, molesta i desapareix quan deixem de realitzar l’activitat que ho ha provocat.

Causes de la seva aparició?

Les teories sobre la seva causa son diverses encara gairebé totes el relacionen amb la ingesta d’aliments i / o begudes preses els abans de la pràctica esportiva. El que sí sembla és que no depèn de la quantitat d’aliments ingerida. Alguns científics ho relacionen més directament amb la ingesta de begudes carbohidratants (amb sucres).

Una altra de les possibilitats de la seva aparició podria ser per una mala adaptació del diafragma a la respiració en l’esforç.

I una altra una mica més complicada, proposada per alguns investigadors, es refereix a la causada per l’estirament dels lligaments que s’estenen des del diafragma als òrgans interns, especialment el fetge degut una respiració no coordinada durant la cursa. Si li afegim a això la ingesta d’aliments que fan que l’estómac pesi més, farà que la tensió d’aquests lligaments sigui major i que amb les oscil·lacions provocades per la cursa el flat aparegui.

Ja veieu que la seva aparició pot ser provocada per diferents motius (o qui sap si tots alhora!), és per això que cal tenir present, si us apareix, si heu menjat o begut en els moments previs a l’activitat i mirar d’evitar-ho en futures ocasions.

Com prevenir-lo?

Però un cop ha aparegut aquest hem de:

– Realitzar una respiració profunda controlada mentre corres per poder estirar el diafragma.

– Disminuir el ritme de cursa i compassar la respiració.

– Mantenir un bon to abdominal per evitar un moviment excessiu dels òrgans situats a la zona abdominal.

– Prémer amb la mà la zona on localitzis el dolor, alhora que respires regularment i pausadament.

– Estirar el braç del costat adolorit i flexionar el tronc cap al cantó contrari.

¡¡… i sobretot, no deixis de fer activitat física ! Perquè l’entrenament també t’ajudarà a que el flat no aparegui.

Has tingut alguna vegada flat? Quina ha estat la teva vivència? 

PARLEM DE #RESISTENCIA

La resistència és la capacitat que té el cos de recuperar-se i de suportar la fatiga. Hi ha dos tipus de resistència:

Aeròbica, que implica esforços inferiors a 170 pulsacions.

Anaeròbica, que implica esforços superiors a 170 pulsacions per minut.

La resistència aeròbica desenvolupa el volum del cor, mentre que la resistència anaeròbica desenvolupa la paret cardíaca. Per a una bona salut cardíaca, primerament s’ha de desenvolupar el volum i després la paret, mai a la inversa, ja que la paret, una vegada desenvolupada, no es pot modificar. L’hem de realitzar sobre un ritme de carrera/cursa lenta i un temps llarg.

-Has de saber prendre la freqüència cardíaca (pols) :

En zones diferents del cos: vena radial (canell), vena cartotídia(coll) i zona precordial (pit costat esquerre).

-Consells per a la pràctica de la resistència

Primerament cal fer un escalfament. S’ha d’utilitzar calçat adequat i córrer per terreny tou. No és bo córrer recolzant els talons: produeix contractures a l’esquena i pressiona molt els meniscs.

Abans de finalitzar, s’han d’efectuar estirades musculars i treballar els abdominals lentament, per centrar el maluc i evitar les lumbàlgies.

-Com es treballa la resistència aeròbica?

. Sistema continu: carreres amb ritme continu, en les que es va augmentant progressivament el temps d’esforç i mantenint una freqüència cardíaca entre 150-170 pulsacions per minut. Les activitats més comunes són;

-Cursa: pel bosc, amb obstacles, d’orientació, cross i fartlek.

-També es pot incloure, sempre que les circumstàncies ho permetin: ciclisme, natació, rem, piragüisme, patinatge, esquí de fons i senderisme.

Quins altres métodes coneixes per treballar la resistència aeròbica? 

font – http://www.esport7.cat/index.php/articles-temes-esport/28-infirmacio-manteniment-fitness/58-la-resis

21 x 4

Avui a l’hora de tutoria hem fet una activitat sobre l’atenció i treball en equip i sobretot en la conveniència de poder treballar en equip per resoldre problemes.

L’activitat consisteix en mostrar-los una caixa, en el seu interior, hi ha 21 objectes, tots ells diferents.

img_5553.jpg

A continuació, en equips de 4 persones, tindran 15 segons per observar què hi ha dins. Passat aquest temps, hauran de llistar tots els objectes que han vist.

Hem deixat uns moments perquè cada grup preparés l’estratègia que seguirien, i poc a poc, han anat confeccionant les seves llistes després de poder observar l’interior de la caixa.

Acabada la llista, s’han intercanviat les llistes entre els grups per a la verificació. Hem anat treient tots els objectes i hem procedit a comptar quants objectes han anotat cada grup.

En acabar, hem pogut compartir, quines estratègies ha seguit cada grup, quina ens havia agradat més, què han après d’aquesta activitat i com s’han sentit.

Ha estat una estona molt agradable.

Primer dia sak 

 Divendres dia 17 els alumnes de primer d’ESO farem el primer día sak. 

Per als mes petits, farem un circuit d’obstacles de xanques.

 
Per als alumnes de 4t 5è 6è, consistirà en fer carreras variades.

Farem diferentes carreras com la carrerilla, portar una persona a l’esquena.


Avui en començar la classe de matemàtiques, hem passat aquest fragment de la pel·lícula “La Habitación de Fermat”

En aquest fragment es parla de la Conjectura de Goldbach que diu que qualsevol nombre parell, sigui quin sigui, es pot expressar com a suma de dos nombres primers.

Per exemple:
10= 7 + 3
100= 47 + 53

El repte que proposem és el següent:
“Express every even number between 4 and 40 as the sum of two prime numbers”

Us animem a fer-lo!!

Shikakus

Dins l’horari setmanal de matemàtiques, dediquem l’hora dels dimecres a resoldre problemes matemàtics que no estan lligats amb la temàtica concreta de la unitat 1, sinó que en aquestes sessions treballem estratègies de resolució de problemes més transversals. Per exemple, el passat dimecres vam dedicar la sessió a resoldre problemes del tipus Proves Cangur i en propers dimecres, dedicarem unes quantes sessions a resoldre problemes del concurs Fem Matemàtiques.

Avui hem dedicat la sessió a   Shikakus, un joc d’origen japonès que a més de desenvolupar estratègies de pensament “lògic” ens porta a repassar diferents descomposicions de nombres naturals com a producte d’altres dos nombres.

Allí es veu que hi ha un applet on poder practicar amb Shikakus al que podeu accedir clicant la imatge següent:

Captura de pantalla 2015-11-15 a les 13.09.30.png

Tot i que aquests alumnes ja varen fer Shikakus a 6è, a 1r d’ESO hem augmentat un grau la dificultat de les propostes. A continuació es poden veure alguns dels reptes resolts en la sessió d’avui:

img_4841.jpg
bona 2bona 1
%d bloggers like this: